Det er mange som benytter seg av forbrukslån i dag. Og dette er noe som har medført at det har blitt stor konkurranse når det kommer til de forskjellige plattformene på markedet som tilbyr lån. Det er nemlig ikke bare bankene som kan tilby lån lenger, og derfor er det viktig for både forbrukerne og plattformene å optimere måten de bruker denne muligheten. Hvis du skal markedsføre plattformen din og ikke minst forbrukslån er det noen ting du bør vite, og i denne artikkelen skal vi se på nettopp dette, slik at dere kan få gode resultater fra start.
Det er mange i dag som vil låne penger på lånepenger.no og andre plattformer der man kan få forbrukslån. Og det å kunne markedsføre plattformen sin er en av de viktigste tingene man som bedrift bør tenke på hvis man ønsker å bli valgt over de mange mulighetene forbrukerne har på markedet i dag. Under skal du få en sjekkliste over noen av de tingene som bør være på siden din for å gjøre den konkurransedyktig.
Sørg for at plattformen deres inneholder dette
Noe av det aller viktigste når det kommer til markedsføring er ikke å få folk over på plattformen deres. For dette vil ikke gi dere en høy konverteringsrate hvis ikke siden også tilbyr potensielle kunder det de trenger. Derfor har vi laget denne sjekklisten, slik at dere kan optimere innholdet deres. Ta for eksempel inspirasjon fra steder som besteforbrukslån.no der dere kan se hvordan en forbrukslån kalkulator i forhold til lån fungerer, for hvis dette ikke er noe som er på siden deres allerede, burde det bli det nå.
- En sammenligningstjeneste som kan hjelpe kundene med å finne det beste lånet
- Informasjon om prosessen og hvilke ting og informasjoner som kreves av låneren
- Informasjon om kredittsjekk og de norske reglene rundt forbrukslån
- Informasjon om lån med og uten sikkerhet
- Kontaktinformasjon
- Enkel tilgang til priser
- Enkel tilgang til veiledning
- En FAQ-seksjon
Det er også mange som velger å bruke et kredittkort i stedet for å ta opp et forbrukslån, så det kan også være fint å inkludere noe om dette. Det er mange som ikke vet hva som er det beste valget, så det å hjelpe dem med å ta det rette valget er noe som bør prioriteres. En god side som gir høy konvertering, er en side der de føler at de blir tatt vare på og ikke minst får svar på spørsmålene sine.
Et forbrukslån kan være et fint verktøy, så det å tilby dette er noe som kan gi fine løsninger på folks ønsker og behov. Hvis siden deres er tydelig og full av nyttig informasjon og verktøy som gjør at folk føler seg godt informert og ikke minst tatt vare på når de skal velge, vil de ikke bare bli mer fornøyde med sitt eget valg, men også med dere – og selv om markedsføring er en viktig del av salg er det å ha glade og fornøyde kunder kanskje den beste markedsføringen man kan få, så ha absolutt fokus på dette.